KEAESZ - Kormányzati Elektronikus Aláírás Ellenőrzési Szolgáltatás

Szolgáltatás neve  
Kormányzati Elektronikus Aláírás Ellenőrzési Szolgáltatás
Szolgáltatás leírása 

A kormányzati elektronikus aláírás ellenőrzés szolgáltatás (a továbbiakban: KEAESZ) az állampolgárok és a hatóságok számára nyújt kényelmes megoldást arra, hogy biztonságosan tudják intézni hivatalos ügyeiket a közigazgatásban. A szolgáltatás az állampolgároktól vagy bármilyen szakrendszerből a hivatalokhoz érkező dokumentumokon szereplő elektronikus aláírások érvényességét vizsgálja.

A Szolgáltató kormányzati elektronikus aláírás ellenőrzési szolgáltatást biztosít a hatóságok számára. Az ellenőrzés során a Szolgáltató ellenőrzi az elektronikus aláírás hitelességét. A Szolgáltató tájékoztatja a hatóságot, ha a használt elektronikus aláírás a követelményeknek nem felel meg.

A Szolgáltató feladata az aláírt elektronikus dokumentumok hitelességének technikai ellenőrzése (CRL, OCSP, Trusted list ellenőrzése alapján), szükség szerint időbélyegzővel és érvényességi információval történő kiegészítése.

Felhasználó a szolgáltatás weboldalán tudja feltölteni az ellenőrizendő dokumentumot. Az ellenőrzés végeredményéről a vizsgálat elvégzését követően a weboldalon kap tájékoztatást, amelyet PDF formátumban exportálhat saját eszközére (PC, tablet). Szolgáltató az általa ellenőrizett fájlt nem őrzi meg. Minden olyan esetben felhasználható a szolgáltatás, ahol olyan elektronikus dokumentumok kezelése történik, amelyek elektronikus aláírással vannak ellátva.

Díjazás 

A Szolgáltató a Szolgáltatást az Eügyintézési tv. 1. § 17. pont a)–i) alpontja szerinti elektronikus ügyintézést biztosító szerveknek díjmentesen biztosítja.

A szolgáltatáshoz kapcsolódó dokumentumok elérhetők a https://szeusz.gov.hu címen.