A szőlő és bor ágazat elektronikus ügyintézési és ellenőrzési rendszerének kialakítása és az elektronikus pincekönyv vezetési lehetőség biztosítása

A projekt neve:

A szőlő és bor ágazat elektronikus ügyintézési és ellenőrzési rendszerének kialakítása és az elektronikus pincekönyv vezetési lehetőség biztosítása

A projekt kódszáma:

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2018-00055

Kapcsolódó operatív program megnevezése:

Közigazgatás– és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP)Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)

A konzorciumban résztvevő partnerek:

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

A projekt célja(i):

A magyarországi szőlő és bor ágazat több mint 65 ezer hektáron gazdálkodó, több tízezer termelőt és gazdasági társaságot közvetlenül, borkedvelők százezreit pedig közvetett módon érintő szakterület. Az ágazat jelentős adóbevétele, a jövedéki szabályozás és a szőlőterületek telepítése/kivágása és adásvétele miatt kiterjedt ügyintézési folyamatokkal szabályozott. Hatósági oldalon minden ügytípust figyelembe véve, éves szinten több százezer szőlő-bor termeléssel kapcsolatos ügyszámmal lehet számolni. 
 
A szőlő- és borágazati nyilvántartások és eljárások nagyrészt papír alapúak. A hazai és európai uniós elvárásokkal összhangban az ágazat hatékony működése szempontjából kulcsfontosságú az adminisztrációs rendszer egyszerűsítése és elektronikus útra terelése, aminek hatására a hatósági ellenőrzések, valamint az ágazatirányítás hatékonyságának növelése is elérhető. Így megvalósulhat az ágazatra háruló, nagy ráfordítást igénylő adminisztrációs teher csökkenése mind a szolgáltatást nyújtó szervezetek, mind a szolgáltatások felhasználói oldalán.
 
A projekt célja, hogy egységes, központi informatikai rendszer létrehozása mellett a papír alapú eljárásokat elektronizálja. A cél eléréséhez fejlesztésre kerülő informatikai rendszer a következő elemekből tevődik össze:
 
  •     ágazati nyilvántartórendszer szükséges mértékű továbbfejlesztése és a meglévő szakrendszerek összekapcsolása;
  •     elektronikus ügyintézési alkalmazás kialakítása;
  •     vállalkozói és állampolgári kiszolgáló alkalmazás fejlesztése (webes kliens és mobil alkalmazás).

A projekt megvalósításának a befejezése:

2023. 06. 30.

A projekt teljes költségvetése:

1 202 000 000 Ft

Támogatás intenzitása:

100 %

A projekt NISZ-re eső költségvetése:

84 832 435 Ft

További információ:

E-mail: info@nisz.hu