Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre

A projekt neve:

Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre

A projekt kódszáma:

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058

Kapcsolódó operatív program megnevezése:

Közigazgatás– és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP)   Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)

A projekt konzorcium vezetője:

Budapest Főváros Kormányhivatala

A konzorciumban résztvevő partnerek:

Belügyminisztérium
IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

A projekt célja(i):

A projekt elsődleges célja, hogy a közigazgatási ügyintézési pontok mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásának bevezetésével, az elektronikus támogató környezet és funkciók továbbfejlesztésével még hatékonyabbá váljanak. Ezt elsősorban a „hétköznapi” állampolgári ügyintézési folyamatok automatizálásával, a hivatali dolgozó személyes beavatkozását kiváltó megoldással tervezi elérni.
 
A projekt végrehajtásával a közigazgatás informatikai ellátási hatásfoka javul, a szolgáltatási szint emelkedik, ezzel hozzájárul a szolgáltató állam koncepció megvalósításához. Tekintettel arra, hogy a fejlesztések révén az automatizált ügyintézés bevezetésével jelentős teher lekerül a közigazgatási ügyintézők válláról, hatékonyabban tudnak foglalkozni azon ügyekkel, amelyek automatizálása jelenleg nem, vagy csak korlátozott mértékben lehetséges. A koronavírus okozta járvány elleni védekezés is hatékonyabb lehet az automatizált, minél kevesebb személyes kontaktuson, illetve minél rövidebb időtartamú közösségi térben való tartózkodáson alapuló ügyintézés révén.
 
A projekt megvalósításához 400 db önkiszolgáló ügyintézési pont, ún. kioszk eszköz országos lefedettségű üzembe helyezése, és minimum 10 további ügytípus elektronizálásának fejlesztése, és ezeknek a kioszkokba történő implementálása történik meg. Ennek megvalósításához az alábbi fejlesztések indulnak el:
• Mesterséges intelligenciával támogatott front end és back end alkalmazások fejlesztése;
• Önkiszolgáló kioszk eszközök és kiegészítőik beszerzése;
• Szakrendszer oldali fejlesztések;
• Működtetést biztosító távmenedzsment alkalmazás fejlesztése;
• Működéshez szükséges központi és végponti infrastruktúra kialakítása;
• Ügyintézési helyszínek - adottságtól függő - átalakítása, kialakítása;
• Működtetéshez szükséges környezet létrehozása.
 
A kioszk eszközöket a kormányablakokban és egyéb külső helyszíneken (pl. DJP pontokon, postahivatalokban) lehet elhelyezni. Közérdekű cél, hogy az állampolgárok az automatizálható feladatokat önállóan, hatósági környezetben, de ügyintézők nélkül is elkezdhessék vagy akár teljesen lefolytassák. Ezen túlmenően az elektronikus ügyintézés lehetősége így azok számára is biztosítható, akik nem rendelkeznek megfelelő technikai eszközzel. 

A projekt megvalósításának a befejezése:

2023. 09. 30.

A projekt teljes költségvetése:

2 600 000 000 Ft

Támogatás intenzitása:

100%

A projekt NISZ-re eső költségvetése:

1.591.511.037 Ft

További információ:

E-mail: info@nisz.hu