A szőlő és bor ágazat elektronikus ügyintézési és ellenőrzési rendszerének kialakítása és az elektronikus pincekönyv vezetési lehetőség biztosítása

A projekt neve 

A szőlő és bor ágazat elektronikus ügyintézési és ellenőrzési rendszerének kialakítása és az elektronikus pincekönyv vezetési lehetőség biztosítása

A projekt kódszáma 

KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2018-00055

Kapcsolódó operatív program megnevezése 

Közigazgatás– és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program (KÖFOP)

Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP)

Kedvezményezett neve, a projektkonzorcium vezetője 

Agrárminisztérium

A konzorciumban résztvevő további kedvezményezettek, partnerek 

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség

A projekt célja(i) 

A magyarországi szőlő és bor ágazat több mint 65 ezer hektáron gazdálkodó, több tízezer termelőt és gazdasági társaságot közvetlenül, borkedvelők százezreit pedig közvetett módon érintő szakterület. Az ágazat jelentős adóbevétele, a jövedéki szabályozás és a szőlőterületek telepítése/kivágása és adásvétele miatt kiterjedt ügyintézési folyamatokkal szabályozott. Hatósági oldalon minden ügytípust figyelembe véve, éves szinten több százezer szőlő-bor termeléssel kapcsolatos ügyszámmal lehet számolni. 

 

A szőlő- és borágazati nyilvántartások és eljárások nagyrészt papír alapúak. A hazai és európai uniós elvárásokkal összhangban az ágazat hatékony működése szempontjából kulcsfontosságú az adminisztrációs rendszer egyszerűsítése és elektronikus útra terelése, aminek hatására a hatósági ellenőrzések, valamint az ágazatirányítás hatékonyságának növelése is elérhető. Így megvalósulhat az ágazatra háruló, nagy ráfordítást igénylő adminisztrációs teher csökkenése mind a szolgáltatást nyújtó szervezetek, mind a szolgáltatások felhasználói oldalán.

 

A projekt célja, hogy egységes, központi informatikai rendszer létrehozása mellett a papír alapú eljárásokat elektronizálja. A cél eléréséhez fejlesztésre kerülő informatikai rendszer a következő elemekből tevődik össze:

 

    - ágazati nyilvántartórendszer szükséges mértékű továbbfejlesztése és a meglévő szakrendszerek összekapcsolása;

    - elektronikus ügyintézési alkalmazás kialakítása;

    - vállalkozói és állampolgári kiszolgáló alkalmazás fejlesztése (webes kliens és mobil alkalmazás).

A projekt megvalósításának befejezése 

2022.01.29.

A projekt teljes költségvetése 

1 202 000 000 Ft

A projekt NISZ-re eső költségvetése (amennyiben a NISZ nem konzorciumvezető) 

100 000 000 Ft

Kapcsolódó beszerzési eljárások 
További információ 

E-mail: info@nisz.hu