A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe - Járás II

A projekt neve:

A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe - Járás II

A projekt kódszáma:

EKOP-2.1.23.-2013-2013-0001

Kapcsolódó operatív program megnevezése:

Elektronikus Közigazgatási Operatív Program

A konzorciumban résztvevő partnerek:

NISZ Nemzeti Infokommunikációs Zrt.

A projekt célja(i):

A projekt elsődleges célja az ügyfelek elektronikus csatornán közvetlenül igénybe vett ügyfélszolgálati kiszolgálásba, illetve a telefonos, valamint a személyes ügyfélszolgálati kiszolgálásba a járási hivatalok illetve egyes kormányhivatali szakigazgatási szervek bevonásához szükséges informatikai feltételek kialakítása, beleértve a személyek és információk elérhetőségéhez szükséges eszköz, hálózat és alkalmazásfejlesztéseket. A projekt része a kormányablakok működéséhez szükséges, a kapcsolódó projektekben le nem fedett informatikai alapeszközök biztosítása.

A projekt eredményei:

  • az erre alkalmas közigazgatási ügytípusokra kiterjedő „egyablakos” ügyfélszolgálati rendszer bevezetés feltételeinek megteremtése
  • a Kormányablakoknál az integrált ügyintézési és tájékoztatási pontokként történő működés elősegítése
  • a fentiek érdekében az alapinfrastruktúrát kiegészítve a szükséges fizikai eszközök és kapcsolódó szolgáltatások (ügyfélhívó rendszer, megfelelő méretű monitorok, multimédiás kapcsolathoz szükséges eszközök, tabletek védett hálózattal stb.) biztosítása
  • a járási hivatalok alkalmassá tétele az integrált ügyfélszolgálati feladatok támogatására, illetve a virtuális interaktív ügyfélszolgálat működtetésében való részvételre (IVÜSz alkalmazások);   
  • olyan online navigációs és interaktív virtuális ügyfélszolgálati rendszer létrehozása, amely megkönnyíti az ügyfelek számára a tájékozódást és az elektronikus ügyintézést;                                        
  • valamennyi csatornán a fizikai kormányablakhoz, illetve interaktív virtuális ügyfélszolgálati szolgáltatás igénybe vételéhez az időpontfoglalás lehetőségét biztosító alkalmazások fejlesztése
  • olyan online navigációs és interaktív virtuális ügyfélszolgálati rendszer létrehozása, amely megkönnyíti az ügyfelek számára a tájékozódást és az elektronikus ügyintézést;
  • olyan tudásbázis kialakítása, amely teljes körűen, jól strukturált és kereshető módon tartalmazza az ügyleírásokat, és képes átlátható logikával és világos struktúrában megjeleníteni azokat mind az ügyintézők, mind a felhasználók számára.
  • teljesen elektronikus ügyintézés (az elektronikus dokumentum ügyfél általi jóváhagyása, illetve az elektronikus fizetés) lehetővé tétele
  • a kormányablakok esetében az ügyfélhívó rendszer kialakítása / fejlesztése
  • a teljesen elektronikus / mind a közigazgatáson belüli elektronikus / mind a papír alapú ügyintézésben a szükséges szolgáltatások egyszerű elérésének biztosítása (pl. az iratkezelő és az AVDH rendszerhez történő csatlakozás)
  • az ÁROP-1.2.9. projekt keretében kialakított ügyleírások folyamatosan aktualizálható adatbázisba szervezését és strukturált, valamennyi csatornára kiterjedő megjelenítéséhez szükséges fejlesztések biztosítása, ide értve a kormanyablak.hu és a kormanyhivatal.hu portálok funkcionális és tartalmi kialakítását

A projekt megvalósításának kezdete:

2013.04.01

A projekt megvalósításának a befejezése:

2015.11.30

A projekt teljes költségvetése:

6 000 000 000 Ft

A projekt NISZ-re eső költségvetése:

2 066 760 051 Ft

További információ:

Nemzeti Infokommunikációs Stratégia 2014-2020

E-mail: info@nisz.hu