A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) augusztusban hat minisztériumban indította el az új nyomatmenedzsment rendszert, e részfeladattal sikeresen zárult a KKIR2, vagyis a Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer kiterjesztése című EKOP-projekt. Az EU-támogatásból megvalósult, összesen 8,3 milliárd forintos projektben modern informatikai eszközök kerültek a kormányablakokba és okmányirodákba, IP-alapokra került az állami szervezeteknek nyújtott telefonos hangszolgáltatás, notebookok és okostelefonok beszerzése valósult meg a minisztériumok számra és megújultak az informatikai támogató rendszerek is.
Az első KKIR projekt (Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer kialakítása) 2011 - 2013 között valósult meg azzal a céllal, hogy az állami szervezetek által használt különböző informatikai rendszereket egységesítse. A KKIR1 projekt sikeres megvalósítása után, 2013. év tavaszán indult el a KKIR2, amelyben a NISZ Zrt. konzorcium-vezetőként, további nyolc szervezet pedig konzorciumi partnerként vett részt.
Konzorciumi tagok és feladataik a KKIR2 projektben
A NISZ Zrt. a minisztériumi informatika korszerűsítéséért, az okmányirodák és kormányablakok eszközcsere programjáért, a saját informatikai és támogató rendszerek fejlesztéséért, valamint az IT-biztonsági fejlesztésekért felelt. A NISZ Zrt. leányvállalataként működő IdomSoft Zrt. és Kopint-Datorg Kft. feladata több Szabályozott Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatás (SZEÜSZ) fejlesztése volt.
A Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó elő-hatályosító és hatályosító rendszereket épített ki, míg az Igazságügyi Minisztérium az ágazati IT-rendszerek modernizációján dolgozott. A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal a „Bejárható Magyarország” program támogatására Digitális térinformatikai rendszert (DSZT) hozott létre, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség rendszerfejlesztéssel, az Országos Bírósági Hivatal pedig a cégbírósági nyomtatási rendszerek korszerűsítésével vett részt a projektben. Az MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont biztosítja az informatikai háttérrendszerek biztonságos elhelyezését, redundáns elektromos hálózati betáplálás kialakítását végezte a projektben.
Beszerzések a KKIR2 projektben
A projekt során a NISZ Zrt. összesen 107 közbeszerzési eljárást folytatott le, amelyben 60 céggel kötött szerződést. Beszerezésre került:
A minisztériumok számára:
- 1 067 db munkaállomás
- 2 129 db IP telefon
- 210 db notebook
- 429 db irodai multifunkciós nyomtató
Az okmányirodák számára:
- 4 400 db munkaállomás
- 5 000 db IP telefon
- 1 512 db biztonsági nyomtató
Költségcsökkenést hoz az új nyomatmenedzsment rendszer
A KKIR2 utolsó részfeladataként hat minisztérium 16 telephelyén indult el a korszerű nyomatmenedzsment rendszert, így augusztus végétől az intézmények csaknem 4 000 munkatársa már személyes, névre szóló chipkártyájával használhatja a legmodernebb nyomtatási eszközöket. A nyomatmenedzsment rendszernek köszönhetően ellenőrizhetővé válnak a nyomtatási feladatok, korábbi tapasztalatok alapján a rendszer bevezetése 10 százalékkal csökkentheti a nyomtatásra fordított költségeket.
A KKIR és KKIR2 projekt szerteágazó fejlesztései ellenére bőven van még feladat ezen a területen, ezért az NISZ Zrt. megkezdte az informatikai modernizáció harmadik fázisának tervezését, előkészítését.
Projekt adatok
Cím: Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer kiterjesztése (KKIR2)
Kódszám: EKOP-1.1.4-2013-2013-0001
Operatív program: Elektronikus Közigazgatás Operatív Program
Konzorciumvezető: NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Konzorciumi tagok: Idomsoft Zrt, Kopint-Datorg Kft, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal, Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó, Országos Bírósági Hivatal, MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont
Megvalósítás ideje: 2013. március – 2015. augusztus
A projekt költségvetése: 8,3 milliárd Ft