2023.04.04.

Az elveszett okmányok már elektronikusan is pótolhatók a magyarorszag.hu oldalon

Ma már nem kell ügyintézések hosszadalmas folyamataira gondolnunk, ha elvesztettük személyes iratainkat. A magyarorszag.hu-nak köszönhetően nem szükséges személyesen felkeresnünk az adott hivatalt, mert bárhonnan és bármikor intézhetjük ügyeinket.

Ha azzal szembesülünk, hogy a legfontosabb okmányaink elvesztek, esetleg megrongálódtak vagy megsemmisültek, akkor kötelességünk azt mielőbb bejelenteni. Erre főként azért van szükség, hogy minimálisra csökkenjen az okmányokkal való visszaélés lehetősége. Ma már a személyi igazolvány, a vezetői engedély, az adókártya, és az autó törzskönyve is pótolható elektronikusan.

A legfontosabb iratok pótlását leggyorsabban a magyarorszag.hu portál felületén lehet elindítani. Az oldalon található tájékoztató tartalmakat bárki el tudja olvasni, ám az elektronikus ügyindítás és egyes szolgáltatások használata bejelentkezéshez kötött. A felületre a Központi Azonosítási Ügynök számos azonosítási szolgáltatásával, így például Ügyfélkapuval, Ügyfélkapu+-szal, eSzemélyi igazolvánnyal, Arcképes azonosítással és Telefonos azonosítással is beléphetünk.

A magyarorszag.hu szolgáltatásaival kapcsolatban bővebb tájékoztatást a 1818-as telefonszámon (külföldről +36 (1) 550-1858) vagy a 1818@1818.hu e-mail címen kérhetünk.

A 2020 elején megújult magyarorszag.hu portálon az elmúlt 5 évben hatszorosára nőtt az elérhető ügyek száma, jelenleg 4400 közigazgatási ügyet lehet elektronikus úton elintézni. A portál népszerűségét jól mutatja, hogy míg 2019-ben kicsivel több mint 4 millió ügyet intéztek online, addig 2022-ben ez a szám már meghaladta a 20 milliót.

A magyarorszag.hu portál az elmúlt években olyan új ügyintézési lehetőségekkel, hasznos funkciókkal, illetve alkalmazásokkal bővült, amelyek lehetővé teszik az e-közigazgatási szolgáltatások gyors és egyszerű használatát. Az oldalon az akadálymentesítési szempontok és a speciális csoportok igényei is nagy hangsúlyt kapnak, így az e-közigazgatási szolgáltatásokat a megváltozott munkaképességűek, illetve a fogyatékkal élő emberek is jól és egyszerűen tudják használni.

A magyarorszag.hu fejlesztése a Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása” KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025 elnevezésű projektben valósult meg. A rendelkezésre álló forrást az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program támogatásával. A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a konzorciumvezető a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. valósította meg. A részt vevő konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft., Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.