2022.03.10.

Egyre több személyre szabott szolgáltatás segíti az e-ügyintézést

December végén lezárul a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) vezette konzorcium 1,19 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatású „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” (KÖFOP-1.0.0 – VEKOP –15 – 2016- 00027) elnevezésű projektje, melynek keretében a korábban már bevezetett szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat (SZEÜSZ) fejlesztették tovább. A projekt eredményeként bővült a Kormányzati Adatközpontban üzemeltetett elektronikus szolgáltatások köre, az állampolgárok és a hivatalok a továbbfejlesztett szolgáltatásokat a korábbinál rugalmasabban tudják igénybe venni.

2021. december 31-én lezárul az 1,19 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatású „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” (KÖFOP-1.0.0 – VEKOP –15 – 2016- 00027) elnevezésű projekt – jelentették be a fejlesztésért felelős konzorcium 2021. december 16-án tartott sajtóeseményén.

Magyarország Kormánya a digitalizáció kihívásaira válaszul korszerű, egységes online ügyintézési környezetet teremtett az állampolgárok, vállalkozások és ügyintézők számára. A SZEÜSZ-rendszer egymással is együttműködő, a háttérben észrevétlenül meghúzódó online funkcióit minden elektronikus ügy intézése során igénybe veszik az ügyfelek és a rendszerhez csatlakozott intézmények. A rendszer bizonyos elemeivel ugyan közvetlenül nem találkozunk az elektronikus azonosítás, meghatalmazás, fizetés, kézbesítés, vagy aláírás során, de hozzájárulnak ezen szolgáltatások rugalmas, biztonságos, gördülékeny igénybevételéhez. A jogszabályi előírásoknak és a nemzetközi szabványoknak megfelelő szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások, mint építőkockák biztosítják a csatlakozott szervezetek számára, hogy gyorsan, költséghatékonyan alakítsák ki az elektronikus közszolgáltatásaikat. Ezeket a részelemeket így a csatlakozott intézményeknek nem kell maguknak fejleszteniük, csak be kell illeszteniük saját elektronikus folyamataikba.

A projektnek köszönhetően a szakemberek egyrészt a korábban létrehozott elemeket fejlesztették tovább (a Részleges Kódú Telefonos Azonosítás, a Rendelkezési Nyilvántartás, az Összerendelési Nyilvántartás, az Időszaki Értesítési Szolgáltatás és az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer vonatkozásában). A fejlesztés eredményeként ezeken a szolgáltatásokon túl olyan kiegészítő elemeket hoztak még létre, amelyek biztosítják - többek között - SZEÜSZ rendszerhez történő csatlakozás elektronikus módját. A SZEÜSZ projekt eredményei támogatják és megkönnyítik az elektronikus ügyintézés mindennapjait akár a csatlakozó szervezet, akár az intézkedő ügyfél szempontjából, hozzájárulva ezzel a teljeskörű elektronikus ügyintézés elterjesztéséhez. A projektről információk a https://www.nisz.hu/hu/projektek oldalon találhatók.

A fejlesztést az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszírozta a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében. A projektet a Széchenyi 2020 keretében a konzorciumvezető NISZ Zrt. az IdomSoft Informatikai Zártkörűen Működő Részvénytársasággal, a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft-vel és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel közösen valósította meg.