2012.11.27.

Elkezdődött a Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer korszerűsítésének megvalósítása

A Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer Kialakítása projekt (KKIR) megvalósítási fázisába lépett. Az elmúlt egy évben összesen 15 közbeszerzési eljárás lefolytatásával beszerzett eszközök üzembe helyezése megtörtént. 2391 darab asztali számítógép és 300 darab notebook, valamint 400 darab monitor beüzemelése fejeződik be az érintett minisztériumoknál 2012. november végéig. Ezzel párhuzamosan a meglévő szoftverkörnyezet frissítése, illetve az adott minisztériumoknál az egységes környezetbe történő migráció valósul meg. Az új egységes desktop környezetnél mindenhol azonos korszerű platform, és – a kormányhatározat szerinti – Open Doc Format (ODF) formátum kerül bevezetésre.

Több, mint egy éve kezdődött meg az Európai Uniós forrásból finanszírozott központi közigazgatás információs és kommunikációs technológiájának korszerűsítése, azaz a Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer Kialakítása nevű projekt (KKIR). A KKIR projekt elsődleges célja, hogy központosított, korszerű szolgáltatások váltsák ki az egyes intézményekben működő informatikai megoldásokat. Ezt a jelenleg különálló minisztériumi informatikai rendszerek konszolidálásával, valamint az elavult eszközpark korszerűsítésével érik el. 
Az előkészítő fázisban elindultak a közbeszerzési eljárások, melyek nagy része sikeresen lezárult. Az eddig beszerzett eszközök üzembeállítása, továbbá a Miniszterelnökségen és az érintett hat minisztériumban (NFM, KIM, VM, NGM, BM, EMMI) az asztali számítógépek, notebookok és monitorok cseréje megtörtént. Az infrastruktúra központ georedundáns környezete kialakításra került, és az intézmények közötti biztonságos adatátvitelt lehetővé tevő eszközöket üzembe állították. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium migrációját megvalósították, és a további érintett intézmények integrációja előkészítésre került.
A megvalósítás következő fázisában az infrastrukturális korszerűsítés és az érintett minisztériumok integrációja kerül megvalósításra. 
A KKIR projekt részeként a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) által az infrastruktúra központ georedundáns szerverkörnyezet kialakítása megtörtént. A második központi gépterem is elkészült.  A következő fázisban a korábbi géptermi rendszerek költöztetése és az infrastruktúra hardver és szoftver frissítése megtörténik. Az üzemeltetés költségcsökkentése, a biztonsági szint növelése is fontos projekt feladat. A fejlesztések területén a minisztériumok a korszerű csoportmunka és feladatkezelést valósíthatják meg. A licencgazdálkodás a hosszú távú megtakarítások alapját képező rendszer, mely szintén a projekt keretén kerül megvalósításra.
A projekt eredményeként megvalósul a projekt célja, a hatékony, korszerű, biztonságos minisztériumi informatika környezet.
Az elmúlt hónapokban az összes olyan eszközt beszereztük, melyek a Központosított Kormányzati Informatikai Rendszer Kialakítása projekt (KKIR) biztonságos és gyors megvalósításához szükségesek. Az eszközök átvétele után a következő hónapokban a NISZ Zrt. a szoftverkörnyezet, illetve az adatok migrációját, a gépek műszaki beüzemelését végzi el. Reményeink szerint a Miniszterelnökség és a hat minisztérium teljes informatikai megújulása részben már idén megvalósulhat, amit jövőre a KKIR 2 projekt keretében újabb kormányzati és közigazgatási intézmények követhetnek. A KKIR megvalósítását az Európai Bizottság ellenőrei, illetve a Projekt Felügyelő Bizottsági ellenőrzései mellett az előírások teljes betartásával végeztük el – nyilatkozta Babócsy László, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. projekt menedzsere.