Magyarorszag.hu: biztonságos online ügyintézéshez korszerű bejelentkezési szolgáltatások
Ma már közigazgatási ügyintézés során sem kell feltétlenül felkeresnünk a hivatalt, számos ügyet online is elintézhetünk a NISZ által működtetett magyarorszag.hu portálon. A felületen elérhető tájékoztató tartalmakat bárki megtekintheti, az elektronikus ügyindítás és egyes szolgáltatások használata azonban bejelentkezéshez kötött, melyet a Központi Azonosítási Ügynök korszerű azonosítási szolgáltatásai tesznek biztonságossá.
A Központi Azonosítási Ügynök 2016 év végi indulása óta mintegy 900 millió azonosítási kérést szolgált ki, felületén jelenleg a következő azonosítási lehetőségek közül választhatunk: Ügyfélkapu, Ügyfélkapu+, eSzemélyi igazolvány, Arcképes azonosítás és Telefonos azonosítás. Az öt azonosítási szolgáltatás közül az Ügyfélkapu+ és az Arcképes azonosítás emelt szintű védelmet kínál, így még biztonságosabb és kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé a felhasználók számára.
Ügyfélkapu+
Az Ügyfélkapu+ azonosítási szolgáltatás kétlépcsős védelmének köszönhetően a meglévő ügyfélkapus felhasználónév és jelszó mellett egy harmadik adat segítségével azonosíthatjuk magunkat, amely kizárólag a birtokunkban lévő mobileszközhöz köthető. Ennek köszönhetően illetéktelen személyek még az ügyfélkapus felhasználónevünk és jelszavunk ismeretében sem tudnak bejelentkezni az ügyfélkapus azonosításunkkal az elektronikus ügyintézési felületekre. A szolgáltatás igényléséhez Ügyfélkapu regisztrációval szükséges rendelkeznünk, illetve egy olyan kamerával felszerelt mobileszközzel, amely képes hitelesítő alkalmazásokat futtatni.
Arcképes azonosítás
Az Arcképes azonosítás szolgáltatás teljeskörű ügyintézést tesz lehetővé számítógépről, tabletről vagy okostelefonról. Használata mindössze egyszeri regisztrációt igényel, amely videokommunikáción keresztül, ügyintéző segítségével történik. A regisztrációt követően nincs szükség további azonosító (felhasználónév, jelszó vagy PIN kód) megadására, következő alkalommal a rendszer már automatikusan, ügyintéző segítsége nélkül, csupán az arcképünk és személyi okmányunk alapján elvégzi az azonosítást.
A 2020 elején megújult, havonta átlagosan több mint 8 millió látogatót számláló magyarorszag.hu portálon az elmúlt 5 év alatt hatszorosára nőtt az elérhető ügyek száma, jelenleg 4400 közigazgatási ügyet lehet elektronikus úton elintézni. Például lakcímváltozásunkat már elektronikusan is bejelenthetjük, az anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelmünket pedig szintén benyújthatjuk online, de akár hatósági erkölcsi bizonyítványt is igényelhetünk.
A magyarorszag.hu szolgáltatásaival kapcsolatban bővebb tájékoztatást a 1818-as telefonszámon (külföldről +36 (1) 550-1858) vagy a 1818@1818.hu e-mail címen kérhetünk.
A magyarorszag.hu fejlesztése a Közigazgatási szakrendszerek egységes eléréséhez és interoperabilitásához központi alkalmazás szintű szolgáltatások biztosítása” KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00025 elnevezésű projektben valósult meg. A rendelkezésre álló forrást az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program támogatásával. A projektet a Széchenyi 2020 program keretében a konzorciumvezető a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. valósította meg. A részt vevő konzorciumi partnerek: IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft., Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.