Cégtörténet és mérföldkövek
2011
A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. alapítása
Megalakult a NISZ Zrt.
A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., mint a Kopint-Datorg jogutódja a központi elektronikus szolgáltató rendszer, ennek részeként az ügyfélkapu, a magyarorszag.hu kormányzati portál és a kapcsolódó szolgáltatások informatikai üzemeltetője, valamint a kormányzat központi infokommunikációs és távközlési szolgáltatója lett.
Kormányrendelet szabályozza a NISZ Zrt. működését
Elfogadták a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokról szóló 309/2011. (XII. 23.) kormányrendeletet, amely meghatározza, valamint szabályozza a NISZ Zrt. tevékenységét.
2012 - 2013
Elindult a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat
2012. január 1-től az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózati szolgáltatást a NISZ Zrt. nyújtja a Magyar Villamos Művek által biztosított nagysebességű gerinchálózaton.
A „szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás” fogalma
Az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat az ügyfelek biztonsága érdekében az állam maga szabályozza és egy részét maga is szolgáltatja. Ezeket a szabályozott, ill. központi elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat nevezzük SZEÜSZ-nek, KEÜSZ-nek.
Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer bevezetése
A szolgáltatásokkal az okmányirodákban lehetőség nyílt a személyes bankkártyás fizetésre (POS) oly módon, hogy az ügyfelek egy tranzakcióval akár több ügyet is befizethetnek.
2014
Létrejött a 1818 (országos) telefonos ügyfélszolgálat
Munkanapokon, hétvégén és ünnepnapokon éjjel-nappal ingyenesen hívható a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal, amely egy országos szintű telefonos ügyfélszolgálat, ahol közigazgatási ügyekkel kapcsolatos kérdésekben nyújtanak tájékoztatást.
2015 - 2018
Új elektronikus ügyintézési törvény született
A törvény lehetővé tette, hogy az ügyfél jogosult legyen az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni.
Törvénymódosítás a közigazgatási bürokráciacsökkentésért
Hatályba lépett a közigazgatási bürokráciacsökkentéssel összefüggő 2015. évi CLXXXVI. törvény. A rendelkezés célja az állampolgárok és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése, az eljárások egyszerűsítése és felgyorsítása.
Időszaki értesítési szolgáltatás bevezetése
A felhasználók részére elérhetővé vált az időszaki értesítési szolgáltatás az elektronikus ügyintézési cselekményekről, például: az online elérhető szakrendszerbe történő bejelentkezések, dokumentum beküldés, hiánypótlás, döntés közlés.
Elindult a Perkapu szolgáltatás
Az Általános Nyomtatványkitöltő program űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás részeként elindult a Perkapu szolgáltatás azzal a céllal, hogy elősegítse a polgári peres eljárások során a gazdálkodó szervezetek és a jogi képviselők kapcsolattartását.
Új elektronikus személyazonosító igazolvány
Forgalomba került a chipet tartalmazó elektronikus személyazonosító igazolvány (eSZIG), amellyel elérhetővé vált az elektronikus ügyintézési folyamatokhoz szükséges azonosítás, a dokumentumhitelesítés, és az elektronikus aláírás.
Elindult a Telefonos Azonosítás szolgáltatás regisztrálása
A Telefonos Azonosítási Szolgáltatással rendelkező állampolgárok már elektronikusan is igényelhetnek hatósági erkölcsi bizonyítványt.
Első mobil Kormányablak busz
Átadták az első Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatot, amely egy okmányügyintézésre alkalmas munkaállomással, nyomtatóval, fényképezőgéppel felszerelt kisbusz. Előre meghatározott időpontokban elérhető olyan településeken, ahol nem működik állandó kormányablak.
Biztonsági határzár informatikai rendszerének kiépítése
A menekült hullámmal kapcsolatos védelmi intézkedések részeként teljeskörűen átadásra került az ideiglenes biztonsági határzár informatikai rendszere.
Cégkapu és e-Papír szolgáltatások bevezetése
A szolgáltatások megkönnyítik a gazdálkodó szervezetek és az elektronikus ügyintézést biztosító szervezetek közötti, hivatalos elektronikus kapcsolatfelvételt. Ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek hitelesített üzeneteket küldhetnek a szolgáltatásokhoz csatlakozott intézményeknek.
Ország licenc program a látássérült embereket segítő szoftverekre
A Látássérültekért Alapítványon keresztül minden Magyarországon élő és határainkon túli, magyar igazolvánnyal rendelkező látássérült állampolgár ingyenesen juthat hozzá a képernyőolvasó- és képernyőnagyító szoftverek legújabb magyar nyelvű változatához.
2019
Elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESZT) üzemeltetése
Az egészségügyi ellátórendszer szereplőit összekötő, – 2019-ben a napi 1 millió e-recept felírását biztosító – rendszer infrastrukturális hátterének üzemeltetése a NISZ Zrt. kiemelt feladatai közé tartozik.
2020
A Magyarorszag.hu megújítása
A közérthetőbb tájékoztatások és áttekinthetőbb oldalszerkezet mellett az elektronikus közigazgatási szolgáltatások már mobileszközről is könnyen elérhetőek, jelenleg több, mint 3500 ügy érhető el a felületen.
Házi Karantén rendszer fejlesztése
Az Operatív Törzs feladatszabása alapján a NISZ Zrt. közreműködésével kialakításra került a Házi Karantén mobil applikációs rendszer.
EFO PRO egyszerűsített foglalkoztatás bejelentő applikáció
Az EFO Pro, a foglalkoztatásbejelentő mobilapp, az EFO továbbfejlesztése, amely bővített funkciókkal megkönnyíti az egyszerűsített foglalkoztatásban alkalmazott munkavállalók bejelentését.
Pontos helymeghatározási funkció élesítése a segélyhívórendszerben
A magyarországi Egységes Segélyhívórendszer (ESR112) kiegészült a pontosabb helymeghatározást lehetővé tevő Advanced Mobile Location (AML) helymeghatározási technológiával.
GSM-R projekt I. fázisának lezárása
A projekt keretében megvalósult a biztosítóberendezések és a vasúti járművek közötti folyamatos adatkommunikáció, ez jelentősen növeli a rendszer megbízhatóságát és teljesen új lehetőségeket teremt a vasúti forgalom irányítására.
Mobil kormányablak busz fejlesztések
A NISZ Zrt. tíz új kormányablakbusz informatikai kialakítását, felszerelését végezte el, így minden megyében és a fővárosban is elérhetővé váltak a mobilizált ügyfélszolgálatok, melyek évről évre nagyobb ügyfélforgalmat bonyolítanak le.
2021
Videotechnikával történő ügyfélazonosítási szolgáltatás
A magyarorszag.hu portálon elérhetővé vált a Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatás részeként a videotechnológiával történő azonosítás.
MIA chatrobot szolgáltatás bevezetése
Az állampolgárok kiszolgálásának hatékonyabbá tételére a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal chat csatornáján bevezetésre került a mesterséges intelligenciával támogatott MIA chatrobot.
Legújabb eSzemélyi okmányok kiállítása
Újabb, modernebb tárolóelemmel rendelkező eSzemélyi okmányok e-aláírás tanúsítványait a NISZ Zrt. két évre megemelt lejárattal adja ki.
Családi és Anyakönyvi rendszer továbbfejlesztése
Országos szinten a megújítása során az elavult eszközpark cseréjére, valamint a végpontok hálózati kapcsolatának fejlesztésére került sor.
Választási szakrendszerek kialakítása
A 2022. évi országgyűlési választásra való felkészülés keretében a választási szakrendszerek infrastruktúra környezetének kialakítását a NISZ Zrt. végezte el.
2022
Ügyfélkapu+ a kétfaktoros azonosítás
A még nagyobb biztonság érdekében bejelentkezéskor az ügyfélkapus felhasználói név és jelszó mellett, a mobiltelefonra telepített hitelesítő alkalmazással generált, egyszer használatos kódot is meg kell adnia a felhasználónak.
Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pontok
A kormányablakokban kialakított MIA Pontok érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet meghatározott ügyeket elektronikusan intézni.
DMÜ - Létrejött a Digitális Magyarország Ügynökség
2022 szeptemberétől a Digitális Magyarország Ügynökség (DMÜ) felügyeli a teljes magyar kormányzati informatikát. A DMÜ létrehozásával a kormány elsődleges célja a digitális állampolgárság megteremtése, a versenyképesség és az ügyfélközpontúság erősítése, a bürokrácia csökkentése és a hatékonyabb döntéshozatal.