
Közösen építjük
a digitális államot


Bevezető
- ellátjuk a központi infrastruktúrához tartozó géptermek üzemeltetési és fejlesztési feladatait,
- biztosítjuk az eszközök (kiszolgáló alkalmazás és adatbázis szerverek, tűzfalak, tárolók) és azok szoftverkomponenseinek üzemeltetését, illetve fejlesztését,
- biztosítjuk a központi infrastruktúrán üzemelő rendszerek üzemeltetését (operációs rendszerek, adatbázisok, felhasználói profilok kezelése, office környezet, levelezés, távoli elérés stb.),
- teljeskörűen üzemeltetünk számos kritikus fontosságú informatikai rendszert,
- az üzemeltetett központi infrastruktúra teljes vertikumára 7×24 órában biztosítjuk a bejelentett incidensek megoldását, valamint a végfelhasználói változáskérések szerződés szerinti megvalósítását,
- minisztériumok és más központi intézmények számára üzemeltetünk munkaállomásokat és biztosítjuk a hozzájuk tartozó perifériák zavartalan működését,
- az általunk ellátott minisztériumok esetében az állami felsővezetői kör (miniszterelnök, miniszterek, államtitkárok) számára, valamint a kiemelt állami feladatot ellátó személyek részére egyedi nyitvatartási időablakkal VIP kiszolgálást (kliens végponti IT/TELCO szolgáltatás) biztosítunk, hétvégéken és munkaszüneti napokon is.
- országosan nyújtunk informatikai és hálózati szolgáltatásokat az okmányirodák, kormányablakok, illetve a Klebelsberg Központ intézményei számára,
- az ügyfelek intézményeinél végzünk helyszíni feladatokat (végponti eszköztelepítés, leszerelés, LAN hálózatok tervezése, kiépítése, LAN hibák feltárása, elhárítása, karbantartások elvégzése, IT eszközök imagelése, konfigurálása, telepítése, üzemeltetése, hibáinak elhárítása, informatikai és hálózati eszközök hibabehatárolása, esetenkénti javítása),
- biztosítjuk hálózatok üzemeltetését, hálózati eszközök konfigurálását, bővítését, hibaelhárítását, illetve ellátjuk az IP hálózati, hang- és videórendszerek, konferencia rendszerek üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat,
- Magyarország déli határszakaszán kiépített biztonsági határzár 220 telephelyén 7x24 órás rendelkezésre állást biztosítunk,
- a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonalon keresztül országosan biztosítjuk az állampolgárok, illetve a vállalkozások részére a tájékoztatást és telefonon vagy videócsatornán keresztül akár az ügyintézés lehetőségét,
- az állampolgárok, vállalkozások és a közszféra számára nyújtott szolgáltatásaink révén biztosítjuk az elektronikus, helytől és időtől független ügyintézés lehetőségét.

Legnagyobb megrendelőink államigazgatási szervek és országos hatáskörű intézmények, de gazdálkodó szervezetek, vállalkozások és magánszemélyek is igénybe veszik egyes szolgáltatásainkat. Cégünk tevékenysége során a legmodernebb infokommunikációs technológiák alkalmazásával támogatja a hazai közszférát, hogy az minél magasabb szinten megfelelhessen az innovációs kihívásoknak. A kormányzati infokommunikációs szolgáltatások színvonalának folyamatos emelése mellett fontos célkitűzésünk, hogy elősegítsük a felhasználók hozzáférését a korszerű e-közigazgatási megoldásokhoz.

Felhőszolgáltatások
Jelen termékcsoportba tartozó szolgáltatások keretében biztosítjuk géptermeinkben az ügyfeleink központi kiszolgáló informatikai eszközeinek biztonságos elhelyezését és üzemeltetését, valamint az ezeken az erőforrásokon kialakított felhő szolgáltatások igénybevételét. A szolgáltatásportfólió a fizikai szerver üzemeltetéstől kezdve egészen a szoftver, mint szolgáltatás (Software as a Service – SaaS) szintig lefedi az adatközponti és felhő szolgáltatásokat.
Több helyszínen és gépteremben biztosítjuk ügyfeleink központi kiszolgáló informatikai eszközeinek a géptermi létesítményben történő elhelyezését és fizikai működtetését az eszközök nagybiztonságú működéséhez szükséges műszaki feltételek mellett (áramellátás, klimatizáció, páratartalom).
A szolgáltatás keretében biztosítjuk ügyfeleink számára központi kiszolgáló erőforrásait, felhő szolgáltatások formájában. Ezt alapvetően két környezetben a Kormányzati Felhőben és a Kormányzati Adatközpontban valósítjuk meg. A két környezetben eltérő szolgáltatói modell és eltérő jogszabályi előírások szerint nyújtjuk a szolgáltatásokat. A Kormányzati Felhőben a központi kiszolgáló erőforrásait infrastruktúra szolgáltatás (Infrastructure as a Service – IaaS) formában biztosítjuk. A Kormányzati Adatközpontban az ügyfeleink által behozott központi kiszolgáló erőforrásokon biztosítunk infrastruktúra, adatbázis platform vagy alkalmazás szintű szolgáltatásokat.
Kiemelt Szolgáltatás

Kormányzati Felhő
Napjainkra a kormányzat és a közigazgatás számára a háttérben zavartalanul működő informatikai struktúra stratégiai fontosságúvá vált. Ezt az igényt csak egy jól szabályozott, kormányzati kézben lévő, szolgáltatásorientált, saját igény szerint kiépített, nagyteljesítményű, központi informatikai rendszerrel lehet maradéktalanul kielégíteni. A Kormányzati Adatközpont két fő szolgáltatása a fizikai szerver hosting szolgáltatás és a virtuális adatközpont szolgáltatás. A felhőszolgáltatások virtuális adatközpontokból kerülnek kiszolgálásra.

E-közigazgatási szolgáltatások
Az e-közigazgatási szolgáltatások, mint építőelemek segítségével a papír alapú, vagy személyes ügyintézési folyamatokat gyorsabban, költséghatékonyabban és ügyfélorientáltan lehet elektronizálni. A szolgáltatások segítséget adnak az elektronikus ügyintézés korszerű kiépítéséhez az eljárásokat lefolytató, elsősorban közfeladatot ellátó szervek részére. A szolgáltatások egységes felületeket nyújtanak az e ügyintézést igénybe vevő ügyfelek (természetes és nem természetes személyek) számára.
A szolgáltatás feladata különböző rendszerek felé biztosítani a természetes személyek, illetve gazdálkodó szervezetek nevében eljáró személyek azonosítását. Az azonosítást nem maga a Központi Azonosítási Ügynök végzi, hanem közös szolgáltatási felületen teszi elérhetővé az egyes elektronikus azonosítási szolgáltatásokat.
A Központi Azonosítási Ügynökön keresztül elérhető jelenlegi azonosítási szolgáltatások:
- Ügyfélkapu
- Ügyfélkapu+
- Telefon(kód)os azonosítás
- Elektronikus személyi igazolvány
Arcképes azonosítás
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/kau
Az Ügyfélkapu lehetővé teszi a polgárok számára, hogy felhasználónév és jelszó megadásával azonosítsák magukat az online felületeken.
A megemelt biztonsági szintű Ügyfélkapu+ szolgáltatás esetén egy mobil eszközre telepíthető hitelesítő alkalmazás által generált kóddal egészülnek ki az így már kétfaktoros azonosítási folyamathoz szükséges megadandó adatok.
A szolgáltatás honlapja: https://ugyfelkapu.gov.hu
Személyes megjelenés nélkül már nemcsak online, hanem telefonon keresztül is lehetőség van egyes közigazgatási ügyek intézésére (pl. erkölcsi bizonyítvány igénylésére) a Részleges Kódú Telefonos Azonosítás szolgáltatás segítségével. A kapott kódok online azonosításhoz is felhasználhatók felhasználói névként és jelszóként.
A szolgáltatás honlapja: https://rkta.gov.hu/ugyfel
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/rkta
A szolgáltatás lehetővé teszi a videotechnológiával történő azonosítást magyar, érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas okmánnyal rendelkező polgárok számára. A szolgáltatás első alkalommal történő igénybevétele során regisztrációra kerül sor a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal ügyintézőjének közreműködésével. A sikeres regisztrációt követően az ügyfél már ügyintéző asszisztenciája nélkül képes belépni az elektronikus ügyintézési térbe. Az arckép-összehasonlításon és az okmányadatok ellenőrzésén alapuló folyamat automatizált.
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/vkta
A szolgáltatás a saját elektronikus aláírási tanúsítvánnyal nem rendelkező állampolgároknak és a közfeladatot ellátó szervek ügyintézőinek kényelmes lehetőséget biztosít az elektronikus dokumentumok hitelesítésére. Az állampolgárok a magyarorszag.hu weboldalon, valamint elektronikus űrlapokhoz és online ügyintézési folyamatokhoz kapcsoltan használhatják a szolgáltatást, míg a közfeladatot ellátó szervezetek azt a saját dokumentumkezelő rendszereikből érik el.
A szolgáltatás elérhetősége: https://magyarorszag.hu/avdh
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/avdh, https://szeusz.gov.hu/szeusz/avdh-dhsz
A szolgáltatás biztosítja a polgárok, a gazdálkodó szervezetek és a közfeladatot ellátó szervezetek számára a dokumentumok elektronikus úton történő, biztonságos kézbesítését. A kézbesítéshez kapcsolódó garanciális elemek is a feladó és a címzett rendelkezésére állnak. A hiteles igazolások bizonyítják az elektronikus dokumentumok feladását, fogadását, illetve az átvételi meghiúsulását. A szolgáltatás használatához kapcsolódóan elektronikus tárhelyet biztosítunk az ügyfelek számára (személyes tárhely, cégkapu, hivatali tárhely).
A szolgáltatás honlapja: https://tarhely.gov.hu
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/bksz
Az elektronikus fizetési és elszámolási rendszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a közigazgatási intézményekkel szemben fennálló fizetési kötelezettségeiket elektronikus úton teljesíteni tudják. Az ügyfelek online bankkártyával (VPOS), illetve internetbankon keresztül, valamint személyes ügyintézés során bankkártya (POS terminál) használatával is fizethetnek. Erre lehetőség nyílik egy összegben, egy tranzakcióval több fizetést is lebonyolítani.
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/efer
A szolgáltatáshoz kapcsolódva a közfeladatot ellátó szervek a dokumentumkezelő rendszerükből saját elektronikus aláírási, illetve bélyegző tanúsítvánnyal egy gombnyomással, vagy automatizáltan, tömegesen hitelesíthetnek dokumentumokat. A szolgáltatás keretében a NISZ Zrt. kliensre telepíthető aláíró szoftvereket is biztosít különböző platformokra.
A szolgáltatás lehetővé teszi az elektronikus dokumentumon elhelyezett elektronikus aláírás, vagy bélyegző érvényességének ellenőrzését is, amelynek eredményéről igazolást állít ki. Az állampolgárok az aláírás-ellenőrzést publikus felületen vehetik igénybe, a közfeladatot ellátó szervek pedig a dokumentumkezelő rendszerükből, akár automatizált módon használhatják a szolgáltatást.
A szolgáltatás keretében igénybe vehető a NISZ Zrt. tárolt kulcsos elektronikus aláírás, bélyegző elhelyezés szolgáltatása (NISZ-TKASZ), illetve a kormányzati elektronikus aláírás-ellenőrzés szolgáltatás (KEAESZ), amelyeket a Szolgáltató nem minősített bizalmi szolgáltatásként valósít meg és nyújt.
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/keaesz
A NISZ Zrt., mint kormányzati hitelesítés-szolgáltató (GovCA) nyilvános kulcsú infrastruktúra (PKI) technológián alapuló szolgáltatásokat nyújt a közfeladatot ellátó szerveknek, illetve az elektronikus személyazonosító igazolványhoz kapcsolódóan az állampolgárok részére. A szolgáltatás részei a különböző (elektronikus aláírási és elektronikus bélyegző, autentikációs, titkosító, weboldal-hitelesítő, szerepkör) tanúsítvány-szolgáltatások és kapcsolódó online tanúsítvány-állapot szolgáltatás, valamint az időbélyeg-szolgáltatás.
A szolgáltatás honlapja: https://hiteles.gov.hu
A rendelkezési nyilvántartás szolgáltatás megteremti annak lehetőségét, hogy az ügyfél éljen az önrendelkezési jogával az elektronikus ügyintézés kapcsán és meghatalmazásokat és egyéb rendelkezéseket rögzíthessen elektronikus úton.
A rendelkezési nyilvántartásban az ügyfél megjelölheti az általa preferált kapcsolattartási formát, amelyet kötelező figyelembe vennie az ügyintézést biztosító szervnek. Az ügyfél rögzítheti az elektronikus elérhetőségeit (e-mail, telefon, sms) és hivatalos elektronikus elérhetőségként beállíthatja az elektronikus kézbesítési tárhelyét.
A szolgáltatás az elektronikus- és hagyományos ügyintézés során is hiteles információt szolgáltat az ügyintézést biztosító szervek részére ezekről az adatokról és nyilatkozatokról.
A szolgáltatás honlapja: https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/rny
A Rendelkezési nyilvántartás szolgáltatás+ három nyilvántartás adatai alapján ad információt az elektronikusan azonosított természetes személyek eljárási jogosultságáról. A Cégnyilvántartás és az Egyéni Vállalkozói Nyilvántartás alapján a törvényes képviseletre, míg a Rendelkezés nyilvántartás alapján az ügyleti képviseletre vonatkozóan ellenőrzi, illetve adja át a csatlakozó szerveknek a képviseleti jogosultságot igazoló információkat.
Az Iratérvényességi Nyilvántartás (IÉNY) szolgáltatás az elektronikus ügyintézést biztosító szervek által kibocsátott elektronikus okiratok, valamint az azokból készített papír alapú hiteles másolatok készítésének tényét rögzítő és ennek ellenőrzését biztosító közhiteles nyilvántartás.
Az ügyfél az általa birtokolt irat IÉNY-ben történő elhelyezésére vonatkozó információt a szolgáltatás elérési felületén a megfelelő azonosító (GUID) birtokában tudja ellenőrizni. Az azonosító megadásával a háttérfolyamat segítségével megvizsgálásra kerül az adott iratra vonatkozó bejegyzés állapota.
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/ieny
A szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az időszaki értesítésre vonatkozó rendelkezésük alapján az őket érintő elektronikus ügyintézési cselekményekről egyszeri alkalommal vagy meghatározott időközönként rendszeresen értesítést kapjanak. Meghatározhatják továbbá az értesítés részletezettségét (egyszerűsített vagy bővített kivonat), megküldésének időszakát, rendszerességét, az értesítés helyét, illetve azt, hogy milyen nyelven (angol vagy magyar) kívánják az értesítést megkapni.
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/rer
A szolgáltatás nyújtásának célja az európai uniós határon átnyúló elektronikus azonosítás feltételeinek biztosítása. Az eIDAS csomópont biztosítja, hogy egy EU tagállambeli ügyfél a saját EU-s azonosító eszközével tudja azonosítani magát pl. a magyar e-ügyintézési felületeken. A másik irányban azt is biztosítja, hogy a magyar azonosító eszközzel (pl. eSzemélyi) rendelkező felhasználók azonosítani tudják magukat a különböző európai uniós elektronikus ügyintézési felületeken.
Kiemelt Szolgáltatás

Magyarország.hu portál a személyre szabott ügyintézési felület
A magyarorszag.hu az elektronikus ügyintézési lehetőségek origója és egyben legnagyobb gyűjtőportálja. Használatával egyszerűbbé és kényelmesebbé válik az elektronikus ügyintézés, az egyes szolgáltatások pedig mobileszközről is könnyen hozzáférhetők.
A szolgáltatások kétszintű ügykategóriákba rendezve érhetők el, valamint kulcsszavas keresővel megtalálhatók az egyes ügyleírások. Jelenleg több mint 3500 ügy érhető el az oldalon. A közfeladatot ellátó szervek számára interaktív alkalmazásfejlesztői környezet áll rendelkezésre, valamint adminisztrációs felület az ügyleírások, online űrlapok és kisalkalmazások publikálására.
A felületen egyszeri bejelentkezéssel biztosított más szolgáltatások elérése is, például az ügyfelek tárhelyének, a rendelkezési nyilvántartásnak, valamint a dokumentumhitelesítési szolgáltatásnak a
használata.
További információ: https://szeusz.gov.hu/szeusz/szuf

Informatikai szolgáltatások
Cégünk stratégiai céljai között első helyen a kormányzati informatikai szolgáltatások magas szintű működtetése áll. A szolgáltatások színvonalának folyamatos fejlesztése mellett, a vállalat fontos célkitűzése, hogy elősegítse a kormányzatban dolgozó végfelhasználók hozzáférését a modern informatikai megoldásokhoz, ezáltal hozzájárulva hazánk versenyképességének növeléséhez.
A szolgáltatás keretében alkalmazásokat üzemeltetünk az ellátotti körünk számára, és különböző végfelhasználókat támogató tevékenységeket végzünk az adott szoftver, alkalmazás jellegétől függően. A támogatott alkalmazások közé tartoznak a különböző biztonsági és beléptető rendszerek, HR nyilvántartások, iratkezelési-, oktatási-, és pénzügyi alkalmazások, az intézményi intranet és a speciálisan fejlesztett szoftverek.
A szolgáltatás keretében biztosítjuk a speciálisan menedzselt Családi Anyakönyvi Környezet központi és végponti infrastruktúráját. Ezen a környezeten keresztül érhető el többek között a Családi Anyakönyvi rendszer, Választási szakrendszerek és Központi címregiszter. Mindezek eléréséhez szükséges végfelhasználói berendezések (munkaállomás és kapcsolódó perifériák) és a berendezésekre telepített szoftverek folyamatos üzemeltetését végezzük.
A szolgáltatás keretében biztosítjuk az intézmények végfelhasználói számára a személyes és technikai levelezési fiókok informatikai üzemeltetését Microsoft Exchange környezetben. A végfelhasználók számára további elérhető funkciók a naptár, névjegyzék, feladat mappa, illetve az ezekben tárolt információk megosztása a végfelhasználó által meghatalmazott személyekkel. A szolgáltatás elérhető Outlook kliensből, böngészőből, valamint mobiltelefonról egyaránt.
A szolgáltatás keretében a végfelhasználók számára nyomtatási lehetőséget biztosítunk központi nyomatmenedzsment rendszeren keresztül. Ennek köszönhetően, a nyomtatást megelőzően lehetőség van a végfelhasználói azonosításra PIN kód és vagy token segítségével. A szolgáltatás keretében biztosítjuk a fekete fehér és színes nyomtatás lehetőségét és az ehhez szükséges kellékanyagokat (tonerek), illetve a „Scan to Email” funkció használatát.
A szolgáltatás keretében biztosítjuk a végfelhasználók részére a Windows Server fájlszerver és SharePoint alapú dokumentumtár környezetekben a tárhely igénybevételét, amely lehetővé teszi a közös felületeken történő munkavégzést, dokumentummegosztást.
Kiemelt Szolgáltatás

Menedzselt munkaállomás-üzemeltetési szolgáltatás
A szolgáltatás keretében biztosítjuk az felhasználók számára a munkavégzéshez szükségek informatikai eszközöket (asztali vagy hordozható számítógép, monitor, billentyűzet, egér stb.), ezek javítását, a szükséges licenszeket, valamint ezen eszközökre telepített szoftverek folyamatos üzemeltetését.
A szolgáltatást igénybe vevők köre alapvetően a minisztériumokból és háttérintézményekből áll.

Telekommunikációs szolgáltatások I.
Adatforgalmi szolgáltatások
A Társaságunk által üzemeltetett Nemzeti Távközlési Gerinchálózat erőforrásait igénybe véve zárt, virtuális magánhálózatot alakítottunk ki, melyen adatforgalom továbbítható. A csatlakozó intézmények részére biztosítjuk a központi tűzfalrendszerünk segítségével az internet és a távoli asztal elérést, valamint az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat.
A NISZ Zrt. a Nemzeti Távközlési Gerinchálózatra csatlakozó felhasználók részére a központi tűzfalrendszer segítségével biztosít biztonságos és közvetlen internet elérést.
A minisztériumok és bizonyos háttérintézmények felhasználói számára társaságunk, az általunk menedzselt hordozható munkaállomásokon a távoli/otthoni munkavégzéshez biztonságos, védett adatkapcsolatot biztosít a belső munkahelyi hálózat és a távoli/otthoni munkavégzés helyszíne között.
Az Integrált adatszolgáltatás lehetővé teszi, hogy a szolgáltatást használó intézmény a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat platformjának erőforrásait igénybe véve zárt, virtuális magánhálózatot alakítson ki, amelyen IP-forgalom továbbítható és egyéb szolgáltatások (központi internet szolgáltatás, hangszolgáltatás, videokonferencia szolgáltatás) is elérhetők.
A szolgáltatást igénybe vevő intézményeknek a LAN hálózat aktív és passzív részeinek üzemeltetését, menedzselését, a szolgáltatáshoz szükséges eszközök, fizikai elemek supportját, javítását, a szükséges licenszeket, illetve a szükséges tartalékképzést biztosítjuk.
A NISZ Zrt. a Nemzeti Távközlési Gerinchálózaton keresztül az internetre csatlakozó minden ügyfele számára nyújt általános DDoS védelmi szolgáltatást. Ez a védelmi megoldás lehetőséget biztosít a megrendelők számára, hogy rendszereiket sokkal hatékonyabban, testre szabottan is védhessék az esetleges támadásokkal szemben.
A szolgáltatás fő funkciója a nem helyhez kötött ellenőrzött internet szolgáltatás biztosítása a végfelhasználók és a vendégek számára az ellátott területeken.
Kiemelt Szolgáltatás

VIKI videokonferencia szolgáltatás
Egységes hozzáférésű központi videó-hívás platformhoz való csatlakozást biztosít a végfelhasználók részére. A NISZ Zrt. kiegészítő szolgáltatásként üzemelteti a végponti videokonferencia eszközöket is. A szolgáltatást elsősorban bíróságok (távtanúzás), a büntetés-végrehajtási intézetek, minisztériumok, kormányhivatalok és járási hivatalok, illetve a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatal is igénybe veszi.
Tovább a VIKI videokonferencia szolgáltatás oldalára.

Telekommunikációs szolgáltatások II.
Hang szolgáltatások
A Nemzeti Távközlési Gerinchálózat zárt rendszerén keresztül vállalatunk biztosítja az intézmények részére a belföldi és nemzetközi végpontok közötti hangforgalmat analóg és digitális alközpontokon keresztül. Ügyfeleink számára Contact Center szolgáltatást és mobilkommunikációs eszközöket is biztosítunk.
A helyhez kötött hívásvégződtetés szolgáltatást, - a saját hálózatunkból indított, és ott fogadott hívások összekapcsolását egyéb belföldi és nemzetközi szolgáltatók hálózatával- hívásvégződtetési és tranzit partnerünk összekapcsolási pontján keresztül valósítjuk meg. Összekapcsolást végző partnerünk jelenleg a Magyar Telekom. A NISZ Zrt. 2023. január 1-től 0,2880 Ft/perc hívásvégződtetési díjat alkalmaz helyhez kötött telefonhálózatában történő hívásvégződtetés esetén.
A NISZ Zrt. biztosítja a Nemzeti Távközlési Gerinchálózatra csatlakozó ügyfelek számára a belföldi és nemzetközi távbeszélő hálózati végpontokkal és hálózati szolgáltatásokkal történő hang kommunikációt. A szolgáltatás magában foglalja a hívószám kijelölését, a hívhatóságot és a hívás kezdeményezést, valamint a hívószámok számhordozással történő megtartását. Lehetőség van földrajzi hívószámok, fordított díjazású zöld számok és 3-6 jegyű rövid hívószámok igénybevételére is.
A szolgáltatás keretében az analóg és digitális (IP) alközpont működéséhez szükséges szoftvereket, hardverelemeket és az ezek folyamatos üzeméhez szükséges szolgáltatásokat biztosítjuk. Az analóg központok esetén új kiépítés már nem lehetséges, ezek az ügyfél igényei szerint kerülnek üzemeltetésre. A digitális IP központok esetén pedig ezen szolgáltatás keretében biztosítjuk a létesítést.
A szolgáltatás keretében ügyfeleink számára egyedi szerződésekben meghatározott szolgáltatási helyszíneken biztosítjuk a Contact Center szolgáltatás igénybevételéhez szükséges eszközöket és egyéb feltételeket, valamint szoftverlicenszeket és az ezek üzemfolytonosságához szükséges szolgáltatásokat.
A NISZ Zrt. biztosítja a végfelhasználók számára a mobiltelefon készüléket, kedvezményes hang- és adatforgalmi csomagokon alapuló telefonhasználatot és mobilkészüléken használható vállalati levelezés funkciót, a fizikai elemek szupportját, javítását, a szükséges licenszeket, a tartalékképzést és az amortizációs cseréket.
Kiemelt Szolgáltatás

1818 Közigazgatási Ügyfélvonal
A 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal közigazgatási kérdésekben és e-ügyintézés támogatásban teljes körű segítséget nyújtó ügyfélszolgálat. Az állampolgárokat kiszolgáló Contact Center már képes arra, hogy csúcsidőszakban, egy óra alatt akár 5000 hívást is fogadjon.
Főbb szakmai feladatai:
- Ügyintézés támogatása
- Telefonos és videocsatornás ügyindítás és ügyintézés
- Államigazgatási ügyintézésre vonatkozó információnyújtás és támogatás
- Konkrét ügykörökre vonatkozó tájékoztatás
- Időpontfoglalás a személyes ügyfélszolgálatokra
- Ügyintézési státuszinformáció nyújtása
- Telefonos azonosítás
- Bejelentések, panaszok rögzítése és kezelése
A szolgáltatásokat a NISZ Zrt. telefonos-, írásos- és videó-csatornán, illetve chatroboton keresztül is biztosítja.

Üzemviteli és egyéb szolgáltatások
A NISZ Zrt.-nek számos olyan szolgáltatása is van, amelyek nem sorolhatók be az adatközponti, az informatikai, a telekommunikációs vagy éppen az e-közigazgatási szolgáltatások közé. Mivel ezek a szolgáltatások is szükségesek ahhoz, hogy akár az intézményi ügyfélkör számára, akár az állampolgárok felé biztosítani tudjuk a kötelezettségeik teljesítéséhez vagy éppen a feladatvégzésükhöz nélkülözhetetlen feltételeket, így ezeket külön termékcsoportba soroltuk.
A szolgáltatás az elektronikus ügyintézést nyújtó szervek az ügyek intézésével kapcsolatos, az elektronikus információs rendszerekben és nyilvántartásokban tárolt nem minősített adatai biztonsági mentésének megőrzését biztosítja a Kormányzati Adattrezorban.
A szolgáltatás lehetővé teszi az intézmények számára, hogy az általunk biztosított technikai és humán erőforrások igénybevételével különböző rendezvényeket tartsanak meg. A szolgáltatást alap, emelt és prémium, valamint oktatási szolgáltatási szintek szerint vehetik igénybe az intézmények.
A kormányzati feladatok ellátásához az intézményeknek lehetőségük van szakértői tanácsadást igénybe venni. A meglévő kompetencia portfóliónk alapján szakértői támogatást tudunk biztosítani az informatikai és telekommunikációs projektek lebonyolításához, a rendszerek üzemeltetésének kiszervezéséhez és/vagy behozatalához a kormányzati üzemeltetési körbe, oktatások megszervezéséhez és megtartásához, meglévő vagy új infrastruktúrához kapcsolódó integrációs tanácsadáshoz, rendszerek üzemeltetéséhez és támogatásához.
A szolgáltatás keretében lehetőséget biztosítunk, hogy a megrendelő intézmény által a lakosság részére készített kormányzati tájékoztató leveleket (Nemzeti konzultáció), kiadványokat (kormányzati kampányok), illetve kérdőíveket a címzettek részére történő megküldésével eljuttassa, és a megrendelő intézmény igénye alapján és az általa megszabott határidőre a visszaérkező válaszküldeményeket feldolgozza, digitalizálja, kiértékelje és az intézmény vagy az általa megjelölt érdekelt fél részére átadja.
Kiemelt Szolgáltatás

Okmányellátási szolgáltatás
A szolgáltatás keretében biztosítjuk a járási hivatalok, kormányablakok és okmányirodák feladatvégzéshez szükséges okmányokkal, tartozékokkal, (részben biztonsági) kellékanyagokkal való ellátását, továbbá biztosítjuk a kapcsolódó POS terminálok létesítését és üzemeltetését.

Mobilalkalmazások
Egyre több tevékenység költözik át a mobil eszközökre. Ennek a trendnek megfelelően a NISZ Zrt. célul tűzte ki a mobil élethelyzetben használható információs és ügyintézési alkalmazások létrehozását. A fejlesztések során olyan alkalmazásokat fejlesztünk, amelyek modernizálják és mobilizálják a közigazgatási folyamatokat.
Az alkalmazás célja, hogy mobil élethelyzetben lehetőséget teremtsen a lakosságot közvetlenül érintő problémák (pl. közvilágítás meghibásodása, rongálás, kátyú stb.) egyszerű bejelentésére, a település-üzemeltetés önkormányzati feladatellátói (pl. a városgondnokság, illetve a közterület felügyelők) számára is a bejelentések dokumentálására, lakossági igényfelmérésre, és hivatali ügyintézéshez időpont-foglalásra. Az alkalmazás az egyes városokban eltérő modulokkal rendelkezik.
Az alkalmazás egyszerűsített foglalkoztatással létesített munkaviszony elektronikus úton történő bejelentésére szolgál. Támogatja az egyedi beküldéseket, valamint lehetőséget kínál több munkáltató, nagyobb foglalkoztatási létszám együttes bejelentésére is. Használatához Ügyfélkapu regisztráció szükséges, a beküldött bejelentések joghatása megegyezik a NAV által publikált elektronikus adatlap kitöltésének és beküldésének joghatásával.
A NISZ Hitelesítő alkalmazás 30 másodperces érvényességű kódokat hoz létre telefonján kétlépcsős azonosításhoz beállításhoz. Használja a NISZ hitelesítő mobilappot az Ügyfélkapu+ szolgáltatáshoz, növelve ezáltal adatai biztonságát.
Kiemelt Szolgáltatás

EFO pro - Egyszerűsített foglalkoztatásbejelentő
2020-ban egy új, önálló alkalmazást fejlesztett a NISZ, az EFO pro-t. A továbbfejlesztés célja az volt, hogy még inkább egyszerűsítse a bejelentésekkel kapcsolatos adatok kezelését, és olyan új, kényelmi szolgáltatásokat nyújtson a felhasználók számára, mint a felhő alapú adatmentés, lehetőség több eszköz párhuzamos használatára, adatállományok előállítása közvetlenül a könyvelői programokhoz, munkavállalói adatok kiolvasása a személyi igazolványból.
Tovább az EFO pro - Egyszerűsített foglalkoztatásbejelentő oldalára

Kiberbiztonsági szolgáltatások
Cégünk a Kiberbiztonsági szolgáltatásaival a jogszabályi és tulajdonosi elvárásoknak megfelelve hatékony támogatást nyújt az informatikai rendszerek biztonságos működtetéséhez.
Célunk a kibertérből vagy belülről érkező informatikai biztonsági incidensek megelőzése, a korai figyelmeztetés, valamint a biztonsági incidensek észlelése, reagálás, kezelése, szükség esetén az NBSZ NKI bevonásával.
Cégünk a Hordozható eszközöket felügyelő szolgáltatás (MDM) keretében a felhasználók számára olyan védelmi rendszert biztosít, amely képes a mobil eszközök (okostelefonok és táblagépek), távolról történő részleges menedzselésére és a társasági levelezés adatszivárgás elleni védelmének a megvalósításra, az eszközön kialakított konténerizált, elszeparált környezet segítségével.
Kiemelt Szolgáltatás

Menedzselt kiberbiztonsági szolgáltatás
Cégünk a Menedzselt kiberbiztonsági szolgáltatás keretében biztosít különböző biztonsági alszolgáltatásokat a Felhasználók számára.
Alszolgáltatások
Elektronikus levelezés védelem alszolgáltatás
Hálózati forgalom védelem alszolgáltatás
Biztonsági naplógyűjtés és -elemzés alszolgáltatás
Végpontvédelem alszolgáltatás
Integritásvédelem alszolgáltatás
Privilegizált felhasználók menedzsmentje és felügyelete alszolgáltatás
Nemzeti
Infokommunikációs
Szolgáltató Zrt.
Menü
- Központi cím: 1081 Budapest, Csokonai utca 3.
- Postacím: 1389 Budapest, Pf. 133.
- Weboldal: nisz.hu
- Központi e-mail: info@nisz.hu
- Központi telefonszámok: +36 1 459-4200
Copyright© 2023. NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.